5 Ekim 2010 Salı

ROTA VİRÜSÜ ve FİKRİ MÜHİM

Fikri Mühim sitesini hemen hemen tüm blog yazarı bilir. Ben de bir süre önce bu siteyle tanışarak üye olmuştum. Dahil olduğum ilk kampanya da benim için isabet olan bir kampanya oldu. Hem bebek bekliyor olmamam ve hem de etrafımda bebek bekleyen arkadaşlarımın varlığı doğal bir hedef kitle oluşturdu.
Gelen kampanya paketini önce kendim inceledim ve rota virüsü hakkında bilgi edindim. Aynı gün iş yerinde hamile olan bir arkadaşımla karşılaştım ve ilk bilgilendirme brifini ona verdim:) Ayrıca daha önce İyi Uykular Amine Zehra başlıklı yazımda bahsettiğim Amine Zehra’yı arkadaş topluluğumuzla ziyarete gittik. Ona götürdüğüm hediyesinin üzerine Rota Virüsü ile ilgili bilgilendirici yazıyı da koymayı ihmal etmedim. Daha sırada bilgilendirmeyi bekleyen anne adayları var. Anlayacağınız çok işim var çoooooook:) Bizler bilinçlenelim ki yeni nesiller sağlıklı yetişsin.

Rotavirüsten bahsetmek gerekirse;

  • Rotavirüs, küçük bebeklerde ağır ishale neden olan başlıca virüstür.

  • 5 yaşına kadar neredeyse tüm çocuklar rotavirüs ile enfekte olurlar.

  • Dirençli bir virüs olan rotavirüs günlerce objelerin üzerinde yaşayabilirler. Dolayısıyla çocuk kreşleri ve ev gibi mekanlarda hızla ve kolayca yayılır. Bununla birlikte, hijyen ve temizlik koşullarının iyi olmaması rotavirüse karşı koruma sağlamaz.

  • Hastalık kendini ateş, kusma ve şiddetli isalle gösterir.

  • Şiddetli ishal, kusma ve ateş sıvı kayıplarına yol açar hatta ölüme bile neden olabilir.

  • Bu nedenle rotavirüse bağlı hastalıklardan korunmanın en etkin yolu aşılamadır.


Siz de rotavirüs hakkında daha fazla bilgi edinmek için http://www.rotavirusu.com/ adresini ziyaret edebilirsiniz.



Not: Rotavirüsle ilgili bilgiler http://www.rotavirusu.com/ isimli internet sitesinden alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hadi birşey söyle:)