27 Eylül 2011 Salı

LOHUSA TACIM

Nedendir bilmiyorum ama bizim oralarda yeni evlenen, yeni doğum yapanlar kırmızı yazma (kimi yörelerde yemeni denir) bağlarlar. Ben de adettendir deyip, doğumdan sonra üzerimde kırmızı birşeyler olsun diye kırmızılı bir lohusa tacı yaptım.


Kalın keçeden yaptığım çiçeğin üzerine siyah boncuk ve iple süsledim. Daha önce eşimin aldığı bir çiçeğin kırmızı tülünden ve Emir için hazırladığım bebek şekerinin beyaz tülünden keçe çiçeğin arkasına diktim. 1 liraya aldığım tacın üzerine silikon tabancasıyla yapıştırdım.

Hastanede ve bir süre evde kullandığım lohusa tacımı benden sonra doğum yapan yakın arkadaşlarımdan, minik Zeynep'in annesi Yeliz'e hediye ettim. Şimdi lohusa tacımız onda. Belli mi olur belki o da başka bir hamile arkadaşına verir ve benim lohusa tacım bir sürü minik mucizenin doğumuna şahitlik eder:)  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hadi birşey söyle:)